mdh.sePublications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Att möta användarna: Interaktionen mellan spelutvecklare och spelare
Mälardalen University, School of Innovation, Design and Engineering.
Mälardalen University, School of Innovation, Design and Engineering.
Mälardalen University, School of Innovation, Design and Engineering.
2016 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesisAlternative title
To meet the users : Interaction between game developers and players (English)
Abstract [sv]

Inledning: Idag lever vi i en värld där interaktionen mellan företaget och slutkunden är oerhört stort, inte minst i spelindustrin som sedan tidigare har haft ett etablerat förhållande med sina kunder. Tack vare olika medier som sociala nätverk, bloggar och streamade videor så har detta förhållande blivit allt starkare.

Problemformulering: Då spelindustrin har blivit en marknad där spelare och utvecklare allt mer jobbar tillsammans för att skapa värde för båda parter har det blivit allt viktigare att förstå hur mötet med spelarna på bästa sätt sker för att fånga deras upplevelser och de värde dem efterfrågar från spelen. Studien vill förstå hur denna process går till och klargöra en plattform som den fungerar som bäst på.

Frågeställningar: Vilka plattformar finns det för spelutvecklare att interagera med sina spelare på? Hur fungerar dessa för att skapa värde samt en gemensam förståelse för både spelutvecklarna och spelarna? Kan dessa förbättras och hur?

Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv ansats. Det har gjorts intervjuer och observationer för empiriinsamling. Studiens metod inkluderar även aktionsforskning.

Slutsats: Studiens slutsats går kortfattat igenom vilka plattformar som finns idag och hur interaktion via dem går till och avslutas med ett konceptuellt plattformsförslag byggt på en diskussion kring förbättringar av nuvarande situation.

Abstract [en]

Introduction: Today we live in a world where the interaction between the company and the end customer is extremely large, especially in the gaming industry, which already have an established relationship with their customers. Thanks to various media such as social networks, blogs and streaming videos so this relationship has become stronger.

Problem: As the game industry has become a market where players and developers are increasingly working together to create value for both parties, it has become increasingly important To understand how the meeting with the players in the best way happens to capture their experiences and the value they are demanding from the Games. The study wants to understand how this process works and find a platform that it works best on

Framing of the question: What platforms is there for game developers to interact with their players? How do these work to create value and a common understanding for both game developers and players? Kan these be improved and how?

Method: The study has used a qualitative approach with an abductive process. There have been interviews and observations of empirical data collection. The study's methodology also includes action research.

Conclusion: The study's conclusion will briefly describe todays platforms and the interaction through them and ends with a conceptual platform proposal built on a discussion of improvements to the current situation.

Place, publisher, year, edition, pages
2016. , 40 p.
Keyword [en]
Interaction, value creation, gaming companies, platform, community
Keyword [sv]
Innovation, spelutveckling, Interaktion, värdeskapande, spelföretag, plattform, community, användare
National Category
Other Social Sciences not elsewhere specified Engineering and Technology
Identifiers
URN: urn:nbn:se:mdh:diva-31470OAI: oai:DiVA.org:mdh-31470DiVA: diva2:922901
Subject / course
Innovation Technology
Supervisors
Examiners
Available from: 2016-04-26 Created: 2016-04-25 Last updated: 2016-04-26Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(5356 kB)226 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 5356 kBChecksum SHA-512
dd095830fd5e40b9ceeded71960fbff0b8a44da100fe06ac2532f18731f36835230a476b21278956f8cc38773eacb1f617b5688f41f0601f29e3858d3f8a6607
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Varnås, Alexander
By organisation
School of Innovation, Design and Engineering
Other Social Sciences not elsewhere specifiedEngineering and Technology

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 226 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

Total: 475 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf