mdh.sePublications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Sociala interaktionsvärden för ökat köpflöde
Mälardalen University, School of Innovation, Design and Engineering.
Mälardalen University, School of Innovation, Design and Engineering.
2011 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
Abstract [en]

Abstract

Spotify is currently the largest and fastest growing online music service. They started in 2006 and has since established itself in several European countries. Their financial revenue comes from advertising spots on the client and registered paid subscribers. Together with Spotify, we have come to a certain focus area where Spotify themselves feel that there is potential for improvement. This area of focus concerns the conversion from using Spotify's free "Open" to the payment options Unlimited and Premium.

Objective: We will use an innovation process to achieve an innovation grant that will create more attraction to the payment services. An added value in the client that will meet customer needs and that the user is ready to pay for. This will eventually increase the purchase flow to payment service on Spotify.

Method: The approach is based on a model of how to manage an innovation process (Bessant & Tidd, 2007). The first phase was to create the empirical work on the issue. Through a survey, we define user behavior, purchase tension and a general attitude to Spotify of the users who responded to the survey. The next phase was conducted idea generation and concept proposals at a value that was produced. The proposals were tested in a consumer test. The last phase was processed by two concept proposals for a final result that are presented for Spotify.

Results: A value added add-in payment service that goes under the working title of Verve. Verve is an innovative contributions based on a social interactive networking among users where they can recommend and recommend music between each other.

Key words: Innovation, Spotify, innovation process, information design, social interactivity

Abstract [sv]

Sammanfattning

Spotify är idag Sveriges största och snabbast växande online-musiktjänst. 2006 grundades organisationen och har sedan dess etablerat sig i flera europeiska länder. De finansiella intäkterna kommer ifrån annonseringsplatserna i klienten och registrerade betalkunder. Tillsammans med Spotify har vi kommit fram till ett gemensamt fokusområde där Spotify själva upplever att det finns potential till förbättringar. Detta fokusområde berör konverteringen från att använda Spotify ́s gratistjänst ”Open” till betaltjänst alternativen Unlimited och Premium.

Syfte: Vi vill genom en innovationsprocess få fram ett innovationsbidrag som skapar mer attraktivitet till betaltjänsten. Ett mervärde i klienten som ska uppfylla kundbehov och som användaren skall känna sig vara redo att betala för och därmed på sikt öka köpflödet till betaltjänsten på Spotify.

Metod: Tillvägagångssättet grundar sig på en modell kring hur man hanterar en innovationsprocess (Bessant & Tidd, 2007). Första fasen är att skapa sig empiri kring frågeställningen. Genom en enkätundersökning får vi fram användarbeteenden, köppotential samt en allmän inställning till Spotify hos användarna som besvarar enkäten. I nästa fas utförs en idégenereringen som skall leda till ett konceptförslag på ett mervärde till betaltjänsten på Spotify. Förslagen skall utprovas i ett användartest. I sista fasen bearbetas förslagen fram till ett slutgiltigt som presenteras för Spotify.

Resultat: Ett mervärdestillägg under betaltjänsten som går under arbetsnamnet Verve. Verve är ett innovationsbidrag som är ett socialinteraktivt verktyg integrerat i betaltjänsten som bygger på nätverkande mellan användare med syfte att sprida, rekommendera och bli rekommenderad musik av andra användare.

Nyckelord: Innovation, Spotify, innovationsprocess, informationsdesign, social interaktivitet.

Place, publisher, year, edition, pages
2011. , 49 p.
Keyword [en]
Innovation, Spotify, Innovationprocess, social interaction
National Category
Engineering and Technology
Identifiers
URN: urn:nbn:se:mdh:diva-13059OAI: oai:DiVA.org:mdh-13059DiVA: diva2:443750
Subject / course
Innovation Technology
Uppsok
Technology
Supervisors
Examiners
Available from: 2011-09-30 Created: 2011-09-26 Last updated: 2011-09-30Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(5341 kB)214 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 5341 kBChecksum SHA-512
dc714402e43cd102a0fd606b0bc146e0901e95fa20088a171d6252ac8d013377a09c050945cbba5531a72ad77e0df5eb49ff247e218ee7d83d9ef82ffbc1cca3
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Innovation, Design and Engineering
Engineering and Technology

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 214 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

Total: 384 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf